ESWT Shockwave Therapie

Shockwave Therapie (ESWT) heeft zich ontwikkelt als een revolutionaire behandeloptie voor paarden en biedt een niet-invasieve en effectieve behandeling in de revalidatie van verschillende musculoskeletale aandoeningen.

Wat is Shockwave Therapie?

Shockwave Therapie zijn gerichte schokgolven opgewekt door hoogenergetische geluidsgolven die worden toegepast op specifieke delen van het lichaam van een paard. Deze schokgolven worden gegenereerd door een apparaat en worden precies gericht op het beoogde gebied die plaatselijk de cellen aanzet om weefselherstel en regeneratie te stimuleren.

ESWT is bijzonder effectief bij de behandeling van diverse orthopedische aandoeningen op het gebied van pezen, spieren en wonden. Daarnaast is het ook inzetbaar voor blessures van de hals, rug en het SI. Shockwave therapie stimuleert en versneld genezing en draagt daarnaast bij aan pijnverlichting en verbetering van de mobiliteit.

Wat zijn de voordelen van Shockwave Therapie?

Niet-invasief: ESWT is een niet-chirurgische en niet-invasieve behandelmethode waardoor het risico van incisies of invasieve procedures wegvalt.
Versneld herstel: door het stimuleren van het zelf genezende vermogen van het lichaam versnelt ESWT het herstelproces bij diverse verwondingen en aandoeningen.
Pijnmanagement: ESWT helpt pijn te verlichten door pijnreceptoren aan te pakken en pijnsignalen te onderbreken. Dit is met name gunstig voor paarden die lijden aan chronische pijnklachten of herstellen van verwondingen.
Verbeterde weefselregeneratie: de schokgolven bevorderen de productie van collageen, een cruciaal onderdeel bij weefselherstel en regeneratie. Dit resulteert in sterker en gezonder weefsel waardoor de kans op terugkerende blessures wordt verminderd.
Minimaliseren van littekenweefsel: ESWT kan helpen bij het minimaliseren van overtollig littekenweefsel wat een goede beweging en functie kan belemmeren.
Veelzijdige toepassing: ESWT kan worden gebruikt voor een breed scala aan aandoeningen bij paarden, waaronder pees- en ligament blessures, gewrichtsontsteking, rugpijn, en meer.
Minimale bijwerkingen: over het algemeen wordt ESWT goed verdragen door paarden en heeft het minimale bijwerkingen.

nl_NL
Scroll naar boven

Hi!

Als je vragen hebt, kun je altijd een berichtje sturen! Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op!

× Whatsapp